Hemşire Çağrı Sistemi Kullanım Amacı nedir?

Hemşire Çağrı Sistemi Kullanım Amacı nedir?

Hemşire çağrı sisteminin amacı hasta ve(ya) sağlık personeli arasında bir çağrı, iletişim ve otomasyon altyapısı sağlayarak hastane hizmetlerinin performans ve kalitesini yükseltmektir. Sistem,  hasta bakım personelinin her bir hasta durumunu daima kontrol altında bulundurmalarına imkân sağlayan bir dizi buton ve kablosuz sensörden ibaret olup, hastanın güvenlik ve konforunu arttırmaktadır. Hastaların ihtiyaç duyduklarında hasta odalarından, hasta tuvalet ve banyolarından hemşirelere çağrı yapılabilmesine olanak sağlayarak hemşirelere kolay ve hızlı bir şekilde ulaşılabilmesini sağlamaktadır. 

Hemşire çağrı sistemi IP teknolojisi ile çalışan ve hasta ile sağlık personeli arasında sesli iletişimi destekleyerek hastanın durumu hakkında ön bilgi alımını sağlayan bir sistemdir. Sesli iletişim olmadığı hemşire çağrı sistemlerinde sağlık personeli herhangi bir ön bilgiye sahip olmadığı için önce hasta hakkında şikâyeti görüp tekrar müdahale için gerekli ekipmanları almaya gidecek ve belki de acil bir durum olmasına rağmen gereksiz vakit kaybedecektir. Sesli sistem hem hastanın durumu hakkında ön bilgi almayı hem de hastayı psikolojik olarak rahatlatmayı sağlamaktadır.

Hemşire Çağrı Sistemi Bileşenleri

Hemşire çağrı sistemi oda içerisindeki üniteler, network dağıtım sistemi, server ve yazılım ile hemşire ünitelerinden oluşmaktadır.

Oda içerisindeki üniteler, oda kontrol ünitesi, yatak başı ünitesi, hasta el seti, WC/banyo ünitesi ve oda kapı üstü ikaz lambalarıdır. Bunların haricinde personelin hizmet performansını da ölçebilmek için RFID kart okuyucu, bazı mahallerde ihtiyaç olması halinde sadece çağrı(hemşire çağrı ya da mavi kod gibi) sağlayan butonlar kullanılabilir.

Hemşire üniteleri, odalardan ve diğer çağrı ünitelerinden yapılan çağrıların görüldüğü ünitelerdir. Hemşire üniteleri, IP telefon, Wifi telefon, Dect telefon, bilgisayar ve pager olabilir. 

Hemşire Çağrı Sistemi Bileşenleri
Başlık

Hemşire çağrı sistemine belirli bölgelerde veya bir merkezde sınırsız sayıda bilgisayar bağlanabilmektedir. Bilgisayarlar aracılığı ile odalardan yapılan aramalar bölge/kat haritaları/krokileri üzerinde görülebilmektedir. Oda çağrılarının denetimi tarayıcı üzerinden yapılabilmekte, bilgisayara yükleme gerektirmeyen bir yazılım çözümü sunulmaktadır. Odalardan gelen tüm çağrılar tuvalet, duş, el seti olarak kategorilendirilir ve ilgili renkte görsel uyarıda bulunmaktadır. Yazılım farklı kullanıcı profillerine izin vermektedir. Her kullanıcıya kendisine ait şifresi verilebilmektedir. RFID kartlı geçiş sistemi ile entegre çalışabilmektedir. Yetkili kullanıcı yazılım ayarlarından RFID okuyucuları devre dışı bırakabilmektedir. Bir nedenden dolayı yazılım ile bağlantı kopsa dahi hemşire çağrı sistemi oda lokalinde çalışmaya devam etmektedir. Sistem otomatik yedek almaktadır. Rapor ve istatistik oluşturabilme özelliğindedir. IP tabanlı bir sistem olduğu için diğer sistemlerle entegre çalışabilme imkanı vardır. Hastane yönetim sistemi ile entegre çalışabilmektedir.

ACCURO Hemşire Çağrı Sistemi

ALCAD hastalara ve hasta bakım evlerinin kullanıcılarına giderek daha fazla kişiselleştirilmiş ilgi sunmamızı sağlayan teknolojik değişime öncülük etmektedir. 2008'de, ALCAD'ın hastaneler ve bakım evleri için, odadan hemşireye yapılan basit bir çağrının ötesine geçen telekomünikasyon ve güvenlik platformu olan ACCURO aracılığıyla %100 IP hasta-hemşire sistemi oluşturan ilk firma olmuştur. İkaz ve ikaz yönetimini sağlayan güçlü, %100 IP tabanlı bir sistemdir.

ACCURO.AI, ACCURO'ya tamamen entegre edilebilen, tescilli algoritmalara sahip sunucu tabanlı yapay zeka çözümüdür. Bu avantaj, merkezi dışarıdan gelebilecek olası siber saldırılara karşı koruyarak siber suçlulara karşı %100 güvenli bir çalışma ortamı oluşturulmasına olanak tanır.

ACCURO.AI, yüksek katma değerli hizmetler sunar. Sağlık merkezi, güçlü yazılımı sayesinde kişilerin otomatik olarak izlenmesinden sorunları önceden görerek önlemeye kadar birçok avantaja sahiptir.

Bu paradigma değişimi, sağlık ve sosyal sağlık personeline, giderek daha küçük ve daha güçlü cihazlarla, çok işlevli ve dekorasyona daha fazla entegre olan doğal çalışma araçları sağlanmasını sağlayacaktır.

ACCURO, hemşire çağrı sisteminden erişim kontrolüne ve sığınma alanlarından acil durum çağrılarına kadar değişen işlevlerin yanı sıra uyarlanmış tuvaletlerden ve/veya soyunma odalarından gelen alarmların alınmasına kadar çeşitli işlevler barındırır.

Her tür hastane, klinik, bakımevine uyarlanabilir. Üçüncü parti sistemlere entegrasyona hazırdır: HIS/RIS, alarmlar, SIP terminalleri, vb. 

IP teknolojisine dayalı olması, ister yeni ister tesiste önceden mevcut olsun, herhangi bir veri ağı üzerinden diğer IP sistemleriyle etkileşime girebildiği için daha fazla güvenilirlik ve çok yönlülük sağlar. Mimarisi modülerdir, bu nedenle ihtiyaç duyulan kurulumlarda modüller platforma kolayca eklenebilir.
 

ACCURO Özellikleri

ACCURO Özellikleri

  • Her odaya %100 IP teknolojisine dayalı sistem.
  • Hasta/kullanıcı ve sağlık/bakım profesyoneli arasında sesli iletişim.
  • Birbiriyle uyumlu ve karışık sesli veya sesli sistem (örneğin, sesli odalar, sesli yatak başı üniteleri ve sesli ortak banyolar).
  • IP PoE veya PoE olmayan ağlarla uyumludur (ACC-048 aksesuarı sayesinde).
  • Alarmlar arasında öncelik ayrımı.
  • Alarmların ve olayların gerçek zamanlı olarak yönetimi ve izlenmesi (ACCUROviewer aracılığıyla).
  • Herhangi bir odadan kurulumun IP ağına erişim (hızlı başlatma ve bakım).
  • ACCURO.AI, hasta güvenliğini artıran, profesyonellerin çalışma süresini optimize ederken işletme maliyetlerini azaltan bir araçtır. Üstelik müdahalesiz bir şekilde.
  • Ayrıca ACCURO.AI, müşterinin kendi sunucusuna kurulan tescilli sistemidir, bu nedenle sözleşmeli bulut hizmetleri (Azure, DataFlow, AWS, vb.) gerektirmez.
  • ACCURO.AI, internet bağlantısına ihtiyaç duymayarak, merkezi dışarıdan gelebilecek olası siber saldırılara karşı koruduğu ve siber suçlulara karşı %100 güvenli bir çalışma ortamı yaratılmasına olanak tanıdığı için belirleyici bir avantaja sahiptir.
     

ACCURO Merkezi Yönetim

  • Güçlü bir araç. Hemşire çağrı sistemi ACCURO'nun kalbidir ve bununla aynı zamanda erişim kontrolünü ve dolaşan kullanıcı izlemeyi sürdürmek, sığınak alanlarından acil durum çağrılarını yönetmek veya banyolardan ve/veya uyarlanmış soyunma odalarından gelen alarmları almak da mümkündür.
  • Web tabanlı, kurulum yok. ACCUROviewer ve ACCUROmanager, kurulum gerektirmeyen Web teknolojisine dayalı yönetim ve kontrol paketleridir, böylece uyumsuzlukları önler ve sistemin geleceğini garanti eder.
  • Güvenli. Uzaktan erişim olanaklarına sahip yerel sunucuya dayalı sistem. Sunucuları ve sistemi yüksek kullanılabilirliğe (yedek sunucular) ayarlama seçeneği vardır.
  • Uyumlu. SIP terminalleri ile.
  • Entegre edilebilir. Ethernet, PoE ve GPON ağları ile.
  • İzlenebilir. ACCUROviewer, kullanıcıların sağlık personeli tarafından izlenmesinden ve yönetiminden sorumludur. Diğer özelliklerinin yanı sıra izlenebilirliği sayesinde kullanıcı izleme ve akış ve iş yükü yönetimine (RFID okuyucular dahil ise sağlık personelini tanıyarak) ilişkin raporlar/istatistikler elde etmek mümkündür.
  • Zeki. ACCUROmanager, sistemin teknik ekip tarafından bakımı ve yönetimi için, örneğin, XML dosyaları aracılığıyla bakım evleri yönetim sistemleriyle bağlantısına, sistemin tüm öğelerinin analizine, özelleştirilebilir hataların bildirimine vb. izin veren bir araçtır.

ALCAD, İspanya'daki fabrikasında kataloğundaki tüm oda terminalleri ve çevre birimlerini üretmektedir. Bu, piyasadaki en kapsamlı ve eksiksiz oda elemanları yelpazesinden yararlanmanızı sağlar.
 

ACCURO Merkezi Yönetim

ACCURO Sistem Ekipmanları

ODA ÜNİTELERİ
Temizliklerini kolaylaştıran yüksek kaliteli, düz kapasitif tuş takımları ile dikkat çekiyorlar. Birden fazla oda çevre birimi türünü kontrol ederler ve farklı türdeki aramaları yönetirler. Diğer özellikler:

  • Kablo veya WiFi üzerinden kablosuz bağlantı (CIC modelleri).
  • Sesli oda üniteleri: tam çift yönlü iki yönlü eller serbest sesli iletişim.
  • Sessiz oda üniteleri (CHC-129).
  • Antimikrobiyal işlemli oda terminalleri (CHC-234)
  • Terminaller aracılığıyla doğrudan çevresel bağlantı.
  • RS-485 veri yolu üzerinden akıllı çevre birimleriyle bağlantı.
  • CHC-23x'te isteğe bağlı PoE.

ÇEVRE BİRİMLERİ 
Bu, odada yakalanan sinyalleri değerlendirmek veya bunlara göre hareket etmek için oda ünitelerine bağlanan tüm bileşenleri ifade eder: duvar butonları, hemşire çağrı el setleri, banyo/WC ipli çağrı üniteleri, ışıklı veya sinyalli Mifare RFID okuyucular, sensörler, kablosuz butonlar ve alıcılar, kablolu sensörler . En büyük avantajlarından biri, onları aynı odada birleştirme imkanıdır.
Pasif çevre birimleri, basitlikleri ve ALCAD'in piyasaya sunduğu geniş ürün yelpazesi ile dikkat çekicidir: kare, dikdörtgen, anti-vandal, sensörler ve kablosuz butonlar.
Bus çevre birimleri, kolay kurulumları ve zekaları ile dikkat çeker ve işçilik süresinde %50'ye varan tasarruf sağlar.

TELEFON

  • Sabit ve mobil.  Her kontrol noktasında, odalardan, sığınak alanlarından veya uyarlanmış tuvalet/giyinme odalarından çağrılar ve uyarılar alınabilir. Bu kontrol noktalarını oluşturan unsurlar sabit veya mobil olabilir: IP telefonlar, DECT telefonlar veya akıllı telefonlar.
  • Uyumlu sistem. Sistem diğer SIP ve PBX terminalleri ile uyumludur ve bunlara entegre edilebilir.
     

Ücretsiz Keşif Formu

Tüm soru, görüş ve talepleriniz için bize ulaşabilirsiniz.